Amerikansk Blanding

 

Ofte strekker ikke tida til, og man må benytte seg av ulike «enkle løsninger»

Det er her Amerikansk Blanding kommer inn i bildet 🙂

Amerikansk blanding er en miks av gulrot, erter og mais. Den finner man i frysedisken på alle supermarked, og ikke minst er det billig!! Koster rundt 16 kroner for 600 gram frosne grønnsaker. I tillegg til at den sparer meg masse tid!

Jeg er klar over at det ikke er helt optimalt, men jeg tenker som så at frosne grønnsaker er bedre enn ingen grønnsaker 🙂

Men, når det er sagt, så viser det seg faktisk at ofte er frosne grønnsaker bedre enn de ferske.

Det er så enkelt å bare hente litt allerede oppkutta grønnsaker fra fryseboksen, som allerede er klar til bruk.

Jeg bruker dem til f.eks matmuffins, gryteretter, gratenger osv.

Når det kommer til navnet, «Amerikansk Blanding», så har jeg prøvd å finne ut hvorfor i all verden det heter det. Klarer ikke å finne noen forklaring på det. hehe, kanskje ikke så veldig nøye, men om noen vet hvorfor det kalles amerikansk blading, må dere gjerne dele med meg 🙂

1 tanke på “Amerikansk Blanding

  1. Navnet ”amerikansk grønnsaksblanding” låter som et reklamemaker-påfunn, og jeg tipper den har blitt kalt så bare fordi den inneholder maiskorn

Legg igjen en kommentar