DIN optimale helse

Med hovedfokus på helsa, ikke på vekta!

Vi i Din Optimale Helse legger vekt på at vi alle er forskjellige, og dermed trenger ditto individuelle kost- og treningsplaner.

Vi forholder oss til en overordna kostretning, men med variasjoner, da etter ulike behov, ønsker og mål våre kunder har.

Vårt mål er å hjelpe hver og en med å oppnå SIN optimale helse.

Dette med helse er meget individuelt. Ikke alle ønsker å være eksempelvis 50 kilo, og ikke alle trenger å veie 50 kilo for å være sunn. Faktisk er det også mange som er ekstremt underernært om de veier så lite.

Poenget er at ikke alle passer inn i samme ”ramme”.

Til tross for at man kanskje veier mer enn hva ulike skalaer mener at man burde, kan man likevel ha en god helse; og, det er jo til syvende og sist det som er det viktigste!

Vårt fokus er på å forbedre våre kunders helse, enkelt og greit! Vi er ikke så opptatt av BMI, vekt og andre ulike skalaer.

Vi hjelper deg gjerne på din vei mot en sunnere kropp og sjel!

Ta gjerne en titt på vår nettside http://www.dinoptimalehelse.no

Under ”Tjenester” der, finner du en oversikt over hva vi kan hjelpe deg med.

DU må være DIN fokus, og DU er den viktigste personen i DITT liv!

 

 

2 tanker på “DIN optimale helse

  1. Hei, Tak for fin side, har et spørsmål om søtpotet 🙂 Du sier påsiden din at søtpotet ikke er anbefalt i et lavkarbo kosthold. Men smakebiten.com sier følgende:» Søtpoteten er søt på smak, inneholder noe karbohydrater, men da i form av inulin. Inulin er et fiber som er søtt på smak, men som passerer ufordøyd gjennom kroppen. Dette fiberet er likevel «mat» for melkesyrebakteriene i kroppen – et såkalt pre-biotika. (Ikke å forveksle med pro-biotika, som nettopp er melkesyrebakterier. Inulin blir også brukt industrielt i endel matvarer, deriblant sukkerfri sjokolade. Søtpoteten egner seg derfor godt i et lavkarbokosthold eller til kostregulert diabetes»

    Hvem skal jeg høre på? Jeg er i lavkarbo-gaten 🙂

    På forhånd takk for svar

    Trine

    • Hei!
      Takk for godt spørsmål!
      Det med søtpoteten er et litt tricky tema. Den inneholder karbohydrater, ja, men sammenlignet med f.eks vanlig potet, er innholdet karbo lavere. I tillegg til at søtpoteten har mye mer næring i form av blant annet kostfiber og betakaroten.
      Så, det korte svaret på ditt spørsmål vil være at det avhenger av hvor stort ditt daglige karboinntak skal ligge på. Alle kostretninger som ligger på opp til 130 gram karbo om dagen, klassifiseres som «lavkarbo» per definisjon. Men, det er enorme variasjoner mellom de ulike retningene. Hvor da ketose er den laveste, som innebærer at man som dame spiser maks 15 gram karbo om dagen. Dersom du skal være i ketose, vil ikke søtpotet være bra å spise, men om du ligger i det øve skiktet, så er det ingen problem å spise søtpotet.

      Håper det var svar på ditt spørsmål. Hvis det ble for uklart, gi beskjed 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s