Hvordan få tid til å trene?

Tips for hvordan du kan klare å få tid til litt trening i hverdagen

 

* Hver treningsøkt trenger ikke å vare så lenge. 30 minutter er mye bedre enn ingenting!

* Utnytt hver mulighet til å gjøre et par styrkeøvelser. For eksempel knebøy når du pusser tenner ol.

* Legg inn litt fysisk aktivitet i hverdagen, som for eksempel å gå til butikken/jobb, i stedet for å kjøre.

*Er du avhengig av å ta buss pga store distanser, hopp av bussen et par holdeplasser før du er helt hjemme, så får du en aldri så liten gåtur siste biten.

* Hvis du kjører til kjøpesenter/sentrum, parker lengst unna inngangspartiet, slik at du får lurt inn noen ekstra skritt.

* Denne har vi alle hørt tusen ganger før, men; ta trappa i stedet for heis.

* Skaff barnevakter, og prøv å bli kjent med flere som kan passe barna ofte

* Bruk barnepasstilbud på treningssenteret

* Vær aktiv sammen med familien!

* Tren sammen med venner, så er du sosial samtidig. Møt venner for å gå en tur av og til, i stedet for å sitte på cafè å ta en kaffe.

 

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s