Verdifull trening

Tren styrke og lev lenger!!

Mange kvinner er flinke til å trene kondisjon, f.eks aerobic/step-trening ol., men dropper ofte vekttrening.

Her er noen gode grunner til å trene styrke:

– Det øker forbrenningen din.

Jo mer muskler du har på kroppen, jo høyere forbrenning. Styrketrening har større effekt på kroppens naturlige forbrenning enn det kondisjonstrening har.

– Du blir sterkere

Når man først setter i gang med styrketrening, vil man raskt merke fremgang. Både under trening, at du må øke på vekta, men også i hverdagen generelt. Ulike løft og daglige gjøremål går lettere.

– Du får mer overskudd, og reduserer risiko for skader.

-Du får strammere kropp

Mange kvinner dropper styrketrening av redsel for  å få store muskler, men det kan du slutte å engste deg for. Kvinner får normalt ikke ekstrem muskelmasse fra styrketrening, og det er fordi vi ikke har samme mengde testosteron som menn. Men, styrketrening kan derimot strammen opp kroppen din!

– Godt for hjertet

Styrketrening holder hjertet i form ved å øke det gode kolesterolet og redusere det dårlige. Samtidig stimulerer det blodsukkeret

– Forhindrer livsstilssykdommer

Trening med vekter er med på å forhindre sykdommer som diabetes 2, og hjerte- karsykdommer. Det gir også økt blodtilstrømming i kroppen.

 

 

 Det er altså mange gode grunner til å trene vekter, så her er det bare å sette i gang!!

 

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s