Alternativ til brødskiva

Dette er et «triks» som allerede er mye brukt i lavkarbo-verden. Men det kan meget godt brukes av alle andre også!

Det er overhodet ingen som har godt av/har behov for så mange karbohydrater som inntas daglig her til lands. Så man kan med hell redusere litt på inntaket uansett om man spiser lavkarbo eller ikke.

-For de som spiser LCHF; bruk normal gulost

-For de som spiser lavkalori (les:lite fett); bruk lett-ost.

Dette er så enkelt at hvem som helst får det til, og det er gjort på 1-2-3…4 🙂

1. Ta en ferdig oppskåret osteskive, legg den på en bit bakepapir

2. Putt det i en microbølgeovn på full guffe i ca 1 minutt. Den skal være helt stiv når den tas ut ( som en kjeks)

3.Avkjøl på rist i et lite minutt

4.Ha ønsket pålegg på!!! FERDIG 🙂

Det er akkurat som å spise et tynt knekkebrød eller en kjeks med pålegg.

Karboinnholdet i denne avhenger jo selvsagt av hvilken ost du bruker, men de fleste oster ligger under 1 gram per 100 gram 🙂 Ost er ganske kaloririkt, men om du bruker en osteskive eller to, så skal ikke det utgjøre den helt store mengden 😉

 

 

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s