Kokos-kylling

I dag testa jeg ut en ny rett, og den ble faktisk veldig saftig og godt 🙂

Denne retten kan lages både av lavkarbere og lavkalori.

Du trenger til 2 personer:

2-3 kyllingfileter

1 lime

1 hel rød chili

kokosnøtt melk (light versjon om du er på lavkalori, og den fete varianten om du spiser lavkarbo)

Kokosmasse

Salt&pepper

Salat etter ønske. (Jeg hadde isbergsalat, agurk, mais, tomat og paprika)

Du gjør:

Først deler du hver kyllingfilet i 2, gjerne på langs, da steker den fortere. Legg stykkene i en bolle. Så finkutter du chili, rasper limeskall av ca en halv lime, og bruker juicen fra hele(evt halve) limen. Dette har du over kyllingen, sammen med ca 7-8 ss kokosmelk, og salt&pepper. Kjøttet bør ligge i marinaden i minst en time i kjøleskap.(stykkene bør vendes på underveis)

Når det er ferdig marinert, ruller du de oppi kokosmassen

Legg dem så på et stekebrett med bakepapir. Stekes på 180 grader i ca 15-20 minutter.

Jeg delte filetene på tvers, så stykkene ble noe tykkere enn om jeg hadde delt dem på langs, så jeg hadde dem i ovnen i ca 20 minutter.

Serveres med salat. Kan også f.eks serveres med ris eller nudler dersom du ikke følger et lavkarbo regime  🙂

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s