Gode treningstips mot….

 

…Valker på magen

SPINNING

Sit-ups alene hjelper ikke på valkene på magen. Det vil styrke magemusklene, ja, men det vil ikke fjerne fettlaget som ligger oppå musklene.

For å forbrenne fettet, er det høy puls som må til, og der er spinning et svært godt alternativ! Spinning er tøft og målrettet, og sørger virkelig for at man svetter i mengder. Noe som igjen fører til fettforbrenning 🙂

LØPING

Løping er en annen god måte å forbrenne fett på.  Det som er viktig å huske på når man løper, er å ta vare på knærne dine. Sørg for å ha gode sko som skåner knærne.

En god måte å løpe på kan være å kjøre intervaller: 10 sekunder spurt, 20 sekunder moderat tempo, og 30 sekunder med rolig jogging. Dette gjentas så lenge du orker.

ZUMBA

Nok en god måte å bli kvitt valker (les:fett), er å danse. Med glad musikk kan man lett bli motivert til å orke å ta i litt ekstra, selv om pulsen øker og svetten siler!  Når det gjelder Zumba, så et tempo høyt og man forbrenner fett. I tillegg gjør man mange hoftebevegelser som er med på å gjøre magen flatere og finere 🙂

 

 

 

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s