Viktige muskler

 

Det å trene styrke er viktigere enn man kanskje tror.

 

Ved å trene utoldenhet som spinning, aerobic eller jogging vil man forbrenne kalorier der og da. Styrketrening derimot er en investering i forbrenningen som foregår utenfor treningssenteret.

Muskler på kroppen vil øke basalforbrenningen din. Basalforbrenning er den forbrenningen som foregår når du ikke er i bevegelse, altså for eksempel når du sover, eller sitter i en stol. Kroppen jobber jo med forbrenningen døgnet rundt, men om du sørger for å ha endel muskler, så vil du forbrenne mer når du slapper av, enn om du har lite muskler

Med alderen opplever flere å få dårligere forbrenning, nettopp fordi kroppen mister muskelmasse.

Det er derfor lurt å trene styrke for å holde forbrenningen oppe!

Kondisjonstrening er selvfølgelig også viktig fordi jo mer du beveger deg, jo mer kalorier forbrenner du. Så en kombinasjon mellom disse treningsformene er nok det optimale.

Erfaringsmessig trener jenter mindre styrke enn gutter, men det er altså ingen logisk forklaring på hvorfor!

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s